Anayasa Mahkemesi OHAL Komisyonunu Görüşecek

17.12.2019 tarihinde ilan edilen 24.12.2019 – 25.12.2019 tarihli Anayasa Mahkemesi Genel Kurul gündemine göre OHAL Komisyonunun kuruluşunun da yer aldığı 7075 sayılı Olağanüstü Hal İşlemleri İnceleme Komisyonu Kurulması Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabul Edilmesine Dair Kanun’ hükümleri görüşülecek.

İstanbul Milletvekili Engin ALTAY, Manisa Milletvekili Özgür ÖZEL, Sakarya Milletvekili Engin ÖZKOÇ ile birlikte 113 milletvekilinin yaptığı başvuruya göre 7075 sayılı Olağanüstü Hal İşlemleri İnceleme Komisyonu Kurulması Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabul Edilmesine Dair Kanunun bazı kısımlarının iptali istenmektedir.

1/2/2018 tarihli ve 7075 sayılı Olağanüstü Hal İşlemleri İnceleme Komisyonu Kurulması Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabul Edilmesine Dair Kanun’un;

A. 1. maddesinin (2) numaralı fıkrasının ikinci cümlesinin,

B. 2. maddesinin (3) numaralı fıkrasında yer alan “…ilave tedbirler ile…” ibaresinin,

C. 4. maddesinin;

1. (1) numaralı fıkrasının (e) bendinde yer alan “…mensubiyeti, iltisakı veya bunlarla irtibatı…” , “…Başbakanlıkça…” ve “…soruşturma başlatılması veya soruşturma izni verilmesi…” ibarelerinin,

2. (2) numaralı fıkrasında yer alan “…Başbakanın…” ibaresinin,

3. (4) numaralı fıkrasının,

Ç. 9. maddesinin (1) numaralı fıkrasında yer alan “…dosya üzerinden…” ibaresinin,

D. 10. maddesinin (1) numaralı fıkrasının;

1. İkinci cümlesinde yer alan “…daha önce istihdam edildikleri kurumlar dışındaki…” ibaresinin,

2. Yedinci cümlesinde yer alan “…Ankara, İstanbul, İzmir illeri dışında ve 2006 yılından sonra kurulan yükseköğretim kurumlarına öncelik verilmek kaydıyla…” ve “…kamu görevinden çıkarıldığı yükseköğretim kurumu haricinde…” ibarelerinin,

E. 11. maddesinin (1) numaralı fıkrasında yer alan “…Hâkimler ve Savcılar Kurulunca belirlenecek…” ibaresinin,

iptallerine ve yürürlüklerinin durdurulmasına karar verilmesi talebi.

Ayrıca  Anayasa Mahkemesi, Manisa 1. İdare Mahkemesi E.2018/159 sayılı dosyası ile 1/2/2018 tarihli ve 7075 sayılı Olağanüstü Hal İşlemleri İnceleme Komisyonu Kurulması Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabul Edilmesine Dair Kanun’un 25/7/2018 tarihli ve 7145 sayılı Kanun’un 22. maddesiyle değiştirilen 10. maddesinin (1) numaralı fıkrasının “Ancak müdür yardımcısı veya daha üstü ile bunlara eşdeğer yöneticilik görevinde bulunmakta iken kamu görevinden çıkarılmış olanların atamalarında, söz konusu yöneticilik görevlerinden önce bulundukları kadro ve pozisyon unvanları dikkate alınır.” biçimindeki üçüncü cümlesinin iptaline karar verilmesi talebini görüşecektir.

7,016 total views, 5 views today