ANONİM ŞİRKETLERDE %5 VERGİ İNDİRİMİ SORUNU

Önceki yazılarımızda %5’lik vergi indiriminden hangi şartlarda yararlanılacağını ve %5’lik indirimin sorgulanabilmesi için İnteraktif Vergi Dairesi Üzerinden nasıl sorgulama yapılacağı konusunda açıklamalarımız olmuştu.

%5’lik indirimin sorgulanması esnasında karşımıza başkaca bir sorun daha çıkmış oldu. Bilindiği üzere Anonim şirketler kuruluş aşamasında Damga Vergisi mükellefidirler.

Ancak damga vergisi beyannamesi verilmesi gerektiği durumlarda beyanname verip ödemekte damga vergisini ilgilendirmeyen durumlara ilişkin beyanname verme zorunluluğu bulunmamaktadır.

Ancak İnteraktif Vergi Dairesi üzerinden yapılan Anonim şirket sorgularında Son 3 Yıl Beyanname Kontrolü kısmında damga vergisi beyannameleri verilmediğinden %5’lik indirimden yararlanılamayacağı uyarısı verilmektedir.

Ancak bu uyarı olmasına rağmen sadece damga vergisini ilgilendiren beyannamelerin verilmediği durumlarda %5’lik indirimlerden yararlanılmaya devam edilebilecektir.

Gelir İdaresi Başkanlığının yapmış olduğu açıklamada;

Bu sorgulama sonucunda, merkezi veri tabanı kayıtlarına göre kanuni süresinde verilmeyen beyanname kontrolünde muhtasar (0003) ve / veya damga vergisi (0040) beyannamelerinin zamanında verilmediği ortaya çıkmış ancak o döneme ilişkin herhangi bir kesinti olmadığından dolayı beyanname verilmemişse uyarıya rağmen %5 vergi indirimden faydalanabilirsiniz.

denilmiştir.

Ayrıca Gelir İdaresi Başkanlığının 22.04.2019 tarih ve
62030549-120[Mük.121-2018/510]-E.331635 sayılı özelgesine göre;

Sürekli damga vergisi mükellefleri ile ihtiyari olarak sürekli damga vergisi mükellefiyeti tesis ettiren mükellefler tarafından, kanuni süresi içinde beyan etmeleri gereken damga vergisinin bulunmaması durumunda damga vergisi beyannamesi verilmesine gerek olmadığı veya durumun bir yazı ile vergi dairesine bildirilmesi zorunluluğu bulunmadığından, damga vergisi beyannamesi verilmesi gerekmeyen dönemlere ilişkin olarak bu beyannamenin verilmemiş olmasının Gelir Vergisi Kanununun mükerrer 121 inci maddesinde yer alan vergi indiriminden faydalanılmasına engel bir durum teşkil etmediği tabiidir.

Bu kapsamda, Gelir Vergisi Kanununun mükerrer 121 inci maddesinde yer alan şartları taşımanız halinde, vergi indiriminden faydalanabilmeniz mümkün bulunmaktadır.