E-Serbest Meslek Makbuzu Uygulamasına Kimler Geçmek Zorunda

Serbest meslek erbapları tarafından mesleki faaliyetlerine ilişkin tahsilatları için düzenlenen serbest meslek makbuzunun elektronik ortamda düzenlenebilmesi amacıyla, Kanunun 236 ncı maddesine göre hali hazırda kâğıt ortamda düzenlenmekte olan “serbest meslek makbuzu”nun, elektronik belge olarak düzenlenmesi, muhatabının talebi doğrultusunda elektronik ortamda veya kağıt olarak iletilebilmesi, elektronik ortamda muhafaza ve ibraz edilebilmesi ve Gelir İdaresi Başkanlığına elektronik ortamda iletilmesi veya raporlanabilmesine ilişkin 509 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde gerekli açıklamalar yapılmıştır.

e-Serbest Meslek Makbuzu, yeni bir belge türü olmayıp, kâğıt ortamdaki “Serbest Meslek Makbuzu” ile aynı hukuki niteliklere sahiptir.

Kimler, Ne Zaman E-SMMM Uygulamasına Geçmek Zorunda
e-SMMM Uygulaması Uygulamaya Geçiş Tarihi
    1 Serbest meslek erbaplarından 1/2/2020 tarihi itibarıyla faaliyetine devam etmekte olanlar 1/6/2020 tarihine kadar
    2 Serbest meslek erbaplarından 1/2/2020 tarihinden (bu tarih dâhil) itibaren faaliyetine başlayacak olanlar İşe başladıkları ayı izleyen 3 üncü ayın sonuna kadar
Ceza Uygulaması

Zorunluluk getirildiği halde e- Serbest Meslek Makbuzu uygulamasına süresi içinde geçmeyen mükellefler ile e-Serbest Meslek Makbuzu şeklinde düzenlenmesi gereken Serbest Meslek Makbuzunu, istisnai durumlar haricinde e-Serbest Meslek Makbuzu olarak düzenlemeyen ve almayan (matbu kağıt Serbest Meslek Makbuzu olarak düzenleyenler ve alanlar dahil) mükellefler (232 nci maddenin birinci fıkrasının 1 ila 5 numaralı bentlerinde sayılanlar) hakkında Kanununda öngörülen cezai hükümler uygulanır.

Ayrıca aşağıdaki yazılarımızı okumanızı tavsiye ederiz;

Kimler E-Fatura Uygulamasına Geçmek Zorunda

E-Defter Uygulamasına Dâhil Olma Zorunluluğu