İNTERAKTİF VERGİ DAİRESİ ÜZERİNDEN %5’LİK İNDİRİM SORGULAMA

Bilindiği üzere 23.02.2017 tarihinde yayımlanan 6824 sayılı Kanun ile Ticari, zirai veya mesleki faaliyeti nedeniyle gelir vergisi mükellefi olanlar ile kurumlar vergisi mükelleflere aşağıda açıklayacağımız şartların sağlanması durumunda yıllık gelir veya kurumlar vergisi beyannameleri üzerinden hesaplanan verginin %5’i, ödenmesi gereken gelir veya kurumlar vergisinden indirilebilmektedir.

%5’lik vergi indiriminden kimlerin faydalanacağına ilişkin ayrıntılı bilgiyi YÜZDE 5 İNDİRİMDEN KİMLER YARARLANACAK? isimli yazımızdan ulaşabilirsiniz.

Geçmiş yıllarda %5’lik indirimden faydalanma hususunda tereddütler oluşmaktaydı. Zira beyannamelerin süresinde verilip, ödemenin zamanında yapılıp/yapılmadığının tespitinde zorluklar bulunmaktaydı.

2019 yılında Gelir İdaresi Başkanlığının hazırlamış olduğu yeni sorgulama ekranı ile kimlerin %5 indirimden faydalanabileceği “İnteraktif Vergi Dairesi” aracılığıyla öğrenilebilmektedir.

Buna göre İnteraktif Vergi Dairesi üzerinden “Sorgulamalar” menüsünden Vergiye Uyumlu Mükelleflere Vergi İndirimi Sorgusu sekmesinden ulaşılabilmektedir.

Daha sonra sorgulama ekranından ilgili dönem seçilerek sorgulama yapılmaktadır.

Sorgulamada 7 tane kriter bulunmaktadır. Bu kriterler;

1. Mükellefiyet Kontrolü
  2. Borç Kontrolü
  3. Son 3 Yılın Beyanname Kontrolü
  4. Son 3 Yılın Ödeme Kontrolü
  5. VUK 359 Kapsamında Yapılan Kontroller
  6. Son 3 Yılın İhbarname Kontrolü
  7. Sicil Kontrolü

Şayet 7 adet kriterden 193 sayılı Gelir Vergisi Kanunun 121’inci maddesinde belirtilen kriterler sağlanıyorsa %5’lik indirimden faydalanabilecektir.