İşçiler için Kısa Çalışma Ödeneği Alma Şartları Kolaylaştırıldı

Bilindiği üzere işçinin kısa çalışma ödeneğine hak kazanabilmesi için, işverence İŞKUR’a yapılan başvurunun uygun bulunmasının yanında, kısa çalışmanın başladığı tarihten önceki son 120 gün içinde kesintisiz çalışmış olması ve son üç yıl içinde adına en az 600 gün işsizlik sigortası primi bildirilmiş olması gerekmekteydi.

26 Mart 2020 tarih ve 31080 (Mükerrer) sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 7226 Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun da yapılan değişiklikler ile söz konusu süreler kısaltıldı.

Buna göre;

30/6/2020 tarihine kadar geçerli olmak üzere, yeni koronavirüs (Covid-19) kaynaklı zorlayıcı sebep gerekçesiyle yapılan kısa çalışma başvuruları için, ek 2 nci maddenin üçüncü fıkrasında işçinin kısa çalışma ödeneğine hak kazanabilmesi için öngörülen hizmet akdinin feshi hariç işsizlik sigortası hak etme koşullarını yerine getirmesi hükmü, kısa çalışma başlama tarihinden önceki son 60 gün hizmet akdine tabi olanlardan son üç yıl içinde 450 gün sigortalı olarak çalışıp işsizlik sigortası primi ödenmiş olması şeklinde uygulanır.

Bu koşulu taşımayanlar, kısa çalışma süresini geçmemek üzere son işsizlik ödeneği hak sahipliğinden kalan süre kadar kısa çalışma ödeneğinden yararlanmaya devam eder.

Böylece 30 Haziran 2020 kadar son üç yıl içerisinde 600 gün işsizlik primi ödeme şartı 450 güne, kısa çalışma başlama tarihinden önceki son 120 gün hizmet akdine tabi olma şartı ise 60 güne indirilmiştir.

Kısa Çalışma Ödeneğine İlişkin Sıkça Sorulan Sorular için TIKLAYINIZ.