Kısa Çalışma Ödeneğinden Herkes Faydalanacak

Hatırlanacağı üzere gerek Corona virüsü (COVID-19) vakalarının küresel ekonomide ve çalışma hayatında yarattığı aksamalardan, gerek genel ekonomik, sektörel, bölgesel kriz veya zorlayıcı sebeplerle işyerindeki haftalık çalışma sürelerinin geçici olarak en az üçte bir oranında azaltılması veya süreklilik koşulu aranmaksızın işyerinde faaliyetin tamamen veya kısmen en az dört hafta süreyle durdurulması hallerinde, işyerinde üç ayı aşmamak üzere (Cumhurbaşkanı kararı ile 6 aya kadar uzatılabilir.) sigortalılara çalışamadıkları dönem için kısa çalışma ödeneği ödenebileceğinden BAHSEDİLMİŞTİ.

İşçinin kısa çalışma ödeneğine hak kazanabilmesi için, işverence İŞKUR’a yapılan başvurunun uygun bulunmasının yanında, kısa çalışmanın başladığı tarihten önceki son 120 gün içinde kesintisiz çalışmış olması ve son üç yıl içinde adına en az 600 gün işsizlik sigortası primi bildirilmiş olması gerekmekteydi.

26 Mart 2020 tarih ve 31080 (Mükerrer) sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 7226 Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun da yapılan değişiklikler ile söz konusu süreler KISALTILMIŞTI.

14.04.2020 tarihinde AK Parti Grup Başkanvekili Mehmet Muş’un TBMM’ye sunmuş olduğu yasa teklifine göre Kısa çalışma ödeneğinden herkesin faydalanmasına ilişkin düzenleme yapılması planlanmaktadır.

4447 sayılı Kanuna eklenmesi düşünülen Geçici-25’inci madde ile yeni coronavirüs (Covid-19) sebebiyle işverenlerin yaptıkları zorlayıcı sebep gerekçeli kısa çalışma başvuruları için, uygunluk tespitinin tamamlanması beklenmeksizin, işverenlerin beyanları doğrultusunda kısa çalışma ödeneği ödemeleri gerçekleştirilecektir.

İşverenin hatalı bilgi ve belge vermesi nedeniyle yapılan fazla ve yersiz ödeme ise yasal faiziyle işverenden tahsil edilecektir.