Salgın (Covid-19) Nedeniyle Ücretsiz İzne Ayrılanlar İş Sözleşmesini Haklı Nedenle Feshedebilir mi?

Bilindiği üzere 7244 sayılı Torba Yasa ile 17 Nisan 2020’den itibaren 3 ay süre ile işverene işten çıkartma yasağı getirilmiştir. Bu 3 aylık süre içerisinde işverenler tamamen veya kısmen işçilerini ücretsiz izne çıkarabileceklerdir. Peki ücretsiz izne çıkarılan işçiler sözleşmelerini haklı nedenle feshederek kıdem ve ihbar tazminatlarını alabilirler mi?

17/4/2020 tarihli 31102 sayılı Resmi Gazete de yayımlanan 7244 Sayılı Yeni koronavirüs (Covıd-19) Salgınının Ekonomik Ve Sosyal Hayata Etkilerinin Azaltılması Hakkında Kanun İle Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun’un 7’ inci maddesi ile 25/8/1999 tarihli ve 4447 sayılı İşsizlik Sigortası Kanununa eklenen Geçici 24’nci maddesi ile 17 Nisan 2020 tarihi itibariyle iş sözleşmesi bulunmakla birlikte 4857 sayılı Kanunun geçici 10’uncu maddesi uyarınca işveren tarafından ücretsiz izne ayrılan ve kısa çalışma ödeneğinden yararlanamayan işçiler ile 15/3/2020 tarihinden sonra 51’inci madde kapsamında iş sözleşmesi feshedilen ve bu Kanunun diğer hükümlerine göre işsizlik ödeneğinden yararlanamayan işçilere, herhangi bir sosyal güvenlik kuruluşundan yaşlılık aylığı almamak kaydıyla ve 4857 sayılı Kanunun geçici 10’uncu maddesinde yer alan fesih yapılamayacak süreyi geçmemek üzere, bu süre içinde ücretsiz izinde bulundukları veya işsiz kaldıkları süre kadar, işsizlik fonundan günlük 39,24 Türk lirası nakdi ücret desteği verileceği hükme bağlanmıştı.  Ayrıntılı bilgi için “Ücretsiz İzin Maaş Desteği Nedir? Ücretsiz izin maaş desteği başvurusu nasıl yapılır?” yazımızı okuyabilirsiniz.

7244 sayılı Kanun ile 4857 sayılı İş Kanununa eklenen geçici madde ile 17.04.2020 tarihinden itibaren üç ay süreyle 25 inci maddenin birinci fıkrasının (II) numaralı bendinde ve diğer kanunların ilgili hükümlerinde yer alan ahlak ve iyi niyet kurallarına uymayan haller ve benzeri sebepler dışında işveren tarafından feshedilemeyeceği hükme bağlanmıştır.

Aynı madde kapsamında 17.04.2020 tarihinden itibaren üç aylık süreyi geçmemek üzere işveren işçiyi tamamen veya kısmen ücretsiz izne ayırabileceği ve ücretsiz izne ayrılma sebebiyle işçiye haklı nedene dayanarak sözleşmeyi fesih hakkı vermeyeceği hükme bağlanmıştır.

Bu nedenlerle söz konusu salgın nedeniyle belirlenen 3 aylık süre ile kısıtlı olmak kaydıyla nasıl işverenler işçileri işten çıkaramıyorsa bu kapsamda ücretsiz izne çıkarılan işçilerde ücretsiz izne ayrıldıkları için sözleşmelerini haklı nedenle fesh edemeyecektir.

848 total views,  29 views today