Yargıtay: İşçi, İş Şartlarında Aleyhe Değişikliği Kabul Etmek Zorunda Değildir.

Trabzon’da işe başlayan işçinin baskı ile Tokat iline gönderilmeye çalışıldığı, söz konusu görevlendirmeyi kabul etmeyen ve işe gitmeyen işçi için tutulan devamsızlık tutanakları sonucu işçinin işten çıkarıldığı ve bu nedenle de işçinin işçilik haklarını talep ettiği davada Yargıtay 9. Hukuk Dairesi emsal nitelikte bir karara imza attı.

Yargıtay 9. Hukuk Dairesi 2017/13342 E. , 2019/16167 K.

Davacı işçi davalı işverenin …’ taki işyerinde çalışırken Tokat iline görevlendirilmiş, davacı işçi bu görevlendirmeyi kabul etmeyip …’ taki işyerine gitmeye devam ettiği halde, davalı işveren tarafından davacı hakkında Tokat’ taki işyerine gidilmediği için Tokat’ ta devamsızlık tutanakları düzenlenmiş ve davacının iş akdi devamsızlık nedeniyle feshedilmiştir.

İşçi Aleyhine İş Şartlarında Değişiklik Kabul Edilmek Zorunda Değildir

…’ ta yerleşik davacı işçinin nedeni de tam olarak ortaya konulmadan Tokat’a gönderilmesi işçi açısından iş şartlarında aleyhe değişiklik olup, davacı işçi bunu kabul etmek zorunda değildir.

Somut dava bakımından görevlendirmeyi kabul etmeyen işçinin Tokat’ taki işyerinde devamsızlığından söz edilemez.

Açıklanan nedenle davalı işverenin devamsızlık nedeniyle yaptığı fesih yerinde değildir.

Davacının talep ettiği kıdem ve ihbar tazminatı taleplerinin kabulü yerine reddi hatalıdır.

4,091 total views, 62 views today