Yurt Dışından Getirilen Eşyalara Vergi

15.05.2019 tarihinde yayımlanan Resmi Gazete’de 4458 sayılı Gümrük Kanunun Bazı Maddelerin Uygulanması hakkında Kanunda değişiklik yapılmıştır.

Yurt dışından Cep Telefonu Getirme Süresinde Değişiklik

Yurt dışından yolcu beraberinde getirilip kayıt ettirilebilen cep telefonları için misyon görevlileri hariç süre,  2 yıldan 3 yıla çıkarıldı.

Yurt Dışından Posta veya Hızlı Kargo Taşımacılığı Yoluyla Gelen Eşyalarda Vergi

Kıymeti 1500 Avro üzerinde olmamak kaydıyla posta veya hızlı kargo taşımacılığı yoluyla gelen eşyanın değeri ile kişisel kullanıma mahsus kitap veya benzeri basılı yayın için 45. maddede yolcu beraberinde gelen eşya için 59. maddede belirtilen limitleri aşan eşyanın değeri üzerinden;

– Avrupa Birliği ülkelerinden doğrudan gelmesi durumunda yüzde 18,

– Diğer ülkelerden gelmesi durumunda yüzde 20,

– Kitap veya benzeri basılı yayın için yüzde 0,

– 4760 sayılı ÖTV kanununa ekli sayılı listede yer alan eşya olması durumunda ise bu oranlara ek olarak yüzde 20 oranında tek ve maktu vergi tahsil edilecektir.

Yurt Dışından Gelen Kitaplara Vergi Muafiyeti

4458 sayılı Gümrük Kanununun bazı maddelerinde değişikliğe göre, Türkiye Gümrük Bölgesindeki bir kişiye posta ya da hızlı kargo taşımacılığı yoluyla gelen ve bedeli gönderi başına 150 Avro üzerine olmayan kişisel kullanıma mahsus kitap veya benzeri basılı yayınlara muafiyet tanınmıştır.

Kararın yürürlük tarihi ise 30 Mayıs 2019 olarak belirlenmiştir.

332 total views, 2 views today